Повномасштабне вторгнення російських військ в Україну повністю змінило життя пересічних українців, не виключенням стала і сама не захищена категорія громадян – пенсіонери, більшість з яких залежить від пенсійних виплат. Так в результаті російської кібератаки на сервери Пенсійного фонду України було заблоковано програмне забезпечення, наслідком чого стало як неможливість подати заяву про призначення пенсії через веб-портал ПФУ за допомогою ЕЦП (електронно цифрового підпису) так і опрацювання документів, які вже були подані за тиждень до вторгнення російської федерації, що спричинило масове не призначення пенсії та відповідно не виплату її людям, яким довелося подавати документи повторно.

Іншим наслідком атаки російської федерації для української пенсійної системи став ускладнений доступ до відділень Пенсійного фонду України, оскільки у самому початку війни більшість відділень не працювали, а зараз відчувається явна нехватка персоналу працівників Пенсійного фонду у цих відділеннях, як наслідок далеко не всі охочі можуть вирішити свої питання принаймні за перше відвідування Пенсійного фонду. 

 Також необхідно пам’ятати про прискіпливу і часто неправомірну позицію працівників Пенсійного фонду до коректності заповнення трудової книжки, а саме: відповідності наказів і дат, печаток, перейменувань підприємств і.т.д. Слід зазначити, що наслідки таких неправомірних рішень Пенсійного фонду усунути в нинішніх умовах вкрай складно, оскільки більшість підприємств або не здійснюють діяльність або працюють частково і у віддаленому режимі, а тому перш за все майбутньому пенсіонеру слід заздалегідь підготуватися до подачі документів до Пенсійного фонду, щоб розуміти можливі варіанти розвитку подій, а по можливості і заздалегідь усунути недоліки у документах.

Про порядок і способи подачі документів до Пенсійного фонду читайте нижче.

В період військового часу є 2 варіанти оформлення пенсії:

  • Оформлення пенсії особисто в пенсійному фонді;
  • Оформлення пенсії за допомогою ЕЦП (електронно цифрового підпису).

Оформлення пенсії особисто в пенсійному фонді.

Як зазначалось вище у зв’язку з активними бойовими діями на території України робота відділень ПФУ може бути обмежена або сервісні центри можуть не працювати. Про можливість подачі документів у відділенні варто заздалегідь уточнити. Заяву на оформлення пенсії можна подавати не раніше, ніж за місяць до досягнення пенсійного віку до будь-якого сервісного центру Пенсійного фонду без прив’язки до вашого місця реєстрації.

Документи, необхідні для призначення пенсії:

  • Паспорт;
  • Ідентифікаційний код;
  • Документи про страховий стаж (трудова книжка, диплом про навчання, військовий квиток, свідоцтва про народження дітей для жінок);
  • Реквізити банківського рахунку (якщо обрано спосіб виплати через банк);
  • Фотографія для пенсійного посвідчення;
  • Довідка про заробітну плату за 60 місяців підряд по 30.06.2000 року (за бажанням);
  • Жінки у разі зміни прізвища надають свідоцтво про шлюб (розірвання шлюбу).

Оформлення пенсії за допомогою ЕЦП (електронно цифрового підпису).

В Україні працює електронний сервіс для призначення пенсії при досягненні пенсійного віку, щоб подати документи на оформлення пенсії, не потрібно особисто відвідувати Пенсійний фонд, необхідно мати електронний підпис. Електронний цифровий підпис можна отримати в акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК). За допомогою електронного підпису можна авторизуватися на сайті пенсійного фонду, заповнити всі необхідні реквізити, додати заздалегідь відскановані документи, підписати сформовану заяву електронним підписом та надіслати її до органів ПФУ. Після опрацювання Вашої заяви, Ви зможете в особистому кабінеті на сайті пенсійного фонду побачити розмір пенсії та дату її виплати.

Якщо Вам потрібна буде юридична допомога з пенсійних питань радимо звертатись до юристів ЮК ФЛАГМАН. Наші спеціалісти нададуть вам якісну консультацію з пенсійних питань та при необхідності оформлять пенсію під ключ з мінімальною вашою участю.